måndag 2 mars 2009

Efter 37 års famlande i hobbymarker har jag äntligen funnit min hobby. Som det ser ut nu i alla fall. Jag har provat på mycket och haft stora drömmar och mål för än det ena än det andra. Hela tiden sökt efter nya hobbyerfarenheter. Jag ångrar ingenting utan har förmodligen kommit rätt som en konsekvens av erfarenheterna. Detta känns helt underbart. Att äntligen veta vad jag brinner för. Jag önskar att alla får möjlighet att finna just det som den brinner för. Nu är det väl ingen överraskning för någon av er att det för mig just är stickning. Ni kanske samtidigt blir förvånade över att jag inte förstått detta tidigare. Eftersom det just är stickning jag mest bloggar om. Trots att jag har stickat har jag hela tiden vetat utveckla mig och prova på något nytt. Just nu känner jag mig nöjd och bekväm med att ha stickorna och garnet i mina händer. Jag kommer säkert även fortsättningsvis prova på andra hobbyns men inte för att finna någon ny utan för att få testa på.

Inga kommentarer: