torsdag 19 februari 2009

I helgen var jag norr om Torsby och hade myshelg tillsammans med farmor. Lite slalom och mycket gemenskap framför den sprakande värmen. Vi stickade, åt, spelade kort och hade jättetrevligt. Följde med farmor till vävstugan för att se alla fina kreationer. När tid och lust finnes kommer jag nog att förkovra mig i vävningens alla moment. Just nu känns det bra med att ha det framför mig.
Bohuströjan är klar och ligger på blockning. Kragens mönster var 53 varv och jag njöt av varje varv. Försökte njuta av karamellen så länge den varade. Stickade endast ett varv då och då för att ha kvar den länge.Bild kommer. Nu är den i alla fall klar och jag ser fram emot nya stickäventyr.
Jag har redan börjat att sticka en rätstickad, randig kofta från Garnstudion. Det ska vara alpacka garn men jag har köpt Kampes ullgarn istället hos Maria på Zick-Zack. Min tidigare erfarenhet av en kofta i alpacka är att den blev noppig väldigt fort.
Jag har även påbörjat en basker i rött och svart. Mönstret har jag hittat via en blogg men jag kommer inte ihåg från vilken. Mönstret är på engelska och känns verkligen som ett äventyr för mig som har mycket liten erfarenhet av det.
Som ni märker så är bloggen sig lik igen då jag inte trivdes med förändringen. Om ni kommer ihåg (om jag nu har nämnt det) att jag gjorde i ordning två sockstickninger att ta till när behov uppstod. Jag skapade behov hela tiden så dessa är redan klara och använda
Som en liten vid sidan av stickning är min svart sjal, i Gästrike 3 tr Järbo garn, köpt på Stick & Sy, som jag tänker ha liggande på jobbet.

Inga kommentarer: