fredag 23 januari 2009

Städning i lekrummet

Ja nu är det städning i lekrummet som gäller. William, min son, kommer hela tiden på något nytt att göra allt eftersom saker hittas under och över det som nu plockas undan. Till vår hjälp har vi "Hits for kids" i spelaren. Vi varierar oss med lite danssteg mellan plockandet och lite småbus.

Passade på att blogga lite och även städa runt lite på bloggen. Snarare byta mall. Själv går jag lite som i ett "rus" efter att ha tillbringat gårdagskvällen på Karlstads universitet tillsammans med en väninna. Vi såg och lyssnade på Nisse Landgren, jazzbandet All Star och körerna Söt likör och CMB. Helt underbart. Vi njöt hela kvällen av JAZZ.
Jag har inte stickat så mycket men börjat virka på en liten väska. Väskan ska prydas av ett mönster som William gjort till mig, i lego. Jag hade tänkt virka in mönstret direkt men det blev inte bra. Ska försöka sy på det på frihand. Kanske han kommer att överraska mig igen med nya mönster.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja det var en oförglömlig kväll Johanna, tänk när dom / han spelade sista"Im a ghost in my house" underbart.....
Man kan fortfarande känna tonerna i sången och hans härliga röst...
Tack snälla Anders....tråkit bara att du inte var med!
Kramar Stina