onsdag 14 januari 2009






Ja då är vi en bit in på det nya året. Jag trodde i min enfald att jag lärt mig att infoga bilder från kameran men ack vad jag bedrog mig. Har nu suttit i två kvällar för att få in bild på min sjal men inte klarat av det. I dag hittade jag äntligen vart mina bilder hamnar i datorn. Håller nu på att föra över en massa bilder från min kamera till datorn.


Nu hamnade inte bilden på sjalen på rätt ställe i bloggen men men den är där i alla fall. Sjalen är stickad i förgarn och jättegod att ha på sig.

Ej heller den andra bilden hamnade där jag tänkt mig. Bilden visar en socka som är stickad fram och tillbaka i räta. Mönstret har jag hämtat på Garnstudio.se. Egentligen hade jag tänkt göra klart min Bohuströjas alla delar och få börja med dess krage. Skulle inte börja på något nytt innan dess men ni vet hur det är. Nya idéer hela tiden. På stickkafét hos Maria, Zick-Zack, pratade Barbro på ett radioprogram hon lyssnat på. Det var två stickintresserade kvinnor som alltid hade upp till 10 olika påbörjade sockor liggandes. Det var inte bara det att garnet var inköpt utan de var upplagda och påbörjade med ett par varv. Redo att tas itu med vid behov. De menade på att de inte ville vara utan något projekt om de plötsligt skulle sticka iväg eller dylikt och de var sugna på att ha en liten stickning med sig. Sagt och gjort jag la ner Bohuströjan och påbörjade två olika sockstickningar. Nu var det så att sockstickningen som är på bild tog överhand och stickades på direkt. Bohuströjan fick vänta igen. Som ni ser så är en socka klar, förutom att ha blivit ihop sydd. Den andra är påbörjad men får nu ligga och vänta på att min Bohuströjas sista ärm blir klar. Endast en decimeter kvar innan kragen. Den andra påbörjade sockstickningen ligger och väntar på att en dag få följa med mig ut, kanske på äventyr. Vem vet?



Inga kommentarer: