onsdag 19 november 2008

Tänk vad tiden mellan mina inlägg går fort. Varje gång så tänker jag att nu vill jag skriva snart igen. Nu är jag i alla fall här igen. Jag har lovat att sätta in lite bilder men nu när jag skulle fotografera kom jag på att jag gett bort en del alster till en kompis tidigare i veckan.




Min kjol är fortfarande på stickorna. Håller på med resåren uppe i midjan. Stickar den nerifrån och upp. Tanken från början var tvärt om men eftersom den blev smalare än jag tänkt mig så vände jag på hela idén. Den blir något klockad ner till. Ska försöka få en bättre bild när den är klar. Eller så är det fotografen som behöver bytas ut.



Mellan mina "långa alster" gör jag några korta. En vante har blivit gjord. (Garn och mönster från Garntjänst).Jag gjorde den första förra senvinter och den andra något senare. Det var bara så att jag gjort två vantar med höger tummar. Det tog då emot att göra en tredje men nu blev den gjord. Vantarna var ett av alstren som jag gav bort. De blir väl omhändertagna av henne. Jag har nu den fjärde vanten kvar men den får vänta.


Ett annat alster som jag stickar på är mina Harry Potter sockar. Detta garn och dessa stickor + mönster fick jag som vinst i Solstickornas socktävling. Jag stickar slätstickning för att få fram randningen.
Tyvärr så har jag fått lite ont i vänster skuldra och måste ta det lite lugnt med min stickning. Jag smörjer och smörjer med inflammations dämpande men än har jag ont. Det gäller att smörja även när smärtan har försvunnit, åtminstone i några dagar sa de till mig på Apoteket. Annars kan det komma tillbaka igen. Nu blir det mer tid över till annat.

Inga kommentarer: