torsdag 20 november 2008

Iskall dusch

Visst är de härliga, dagarna då saker och ting blir gjorda utan att man funderat över att saker behövs göras eller noterat att de görs. I dag har det varit en sådan dag. Kanske det var för att jag avslutade min dusch med iskallt vatten i morse? Förmodligen inte, men det har i alla fall varit en jättebra dag i dag, fast ingenting speciellt har hänt.

Detta med att duscha kallt ska vara bra. Om inte annat så blir man mjukare i skinnet sägs det. Jag såg på Efter Tio med Malou härom dagen då de pratade om ett "Yogaprogram" på 40 dagar. Mornarna för de som var med i detta, av olika anledningar, gjorde först olika andnings eller kroppsrörelser direkt på morgonen. Duschade sedan iskallt. (Eller om det var tvärt om) De mådde bättre i hela kroppen, pigga och alerta.
I dag var jag frusen, efter att ha stått ute och pratat med grannen i kylan, så jag tog en dusch. Jag avslutade den med kallt vatten. Det känns som att jag borde frysa när jag kom ur dushen men jag blev snabbt varm. Det var i alla fall inte så otäckt som jag först trodde. Nu var jag heller inte direkt nyvaken utan det var fram på förmiddagen. Ska försöka prova i morgonbitti igen.

Inga kommentarer: