onsdag 26 november 2008

Kjolen

Kjolen är klar och invigd. Jag missade tyvärr att ta bild på den men ska fixa det i morgon. När jag tvättade den innan blockningen blev vattnet alldeles svart. Jag blev lite orolig för att det skulle färga på det vita men det gick bra. Den passade och kändes bekväm och varm. Nu tror jag att jag ska vänta med att dra igång ett nytt långprojekt och istället sticka klart framstycket på min Bohuströja. Men men vi får väl se.
För någon vecka sedan började jag på en väst i mohair som jag har repat upp till viss del i dag. Jag blev inte nöjd med resultatet utan gör om den. Sätter in en bild när de syns vad det ska bli.

Mina Harry Potter sockor är klara och använda. Kanske jag tar kort på dom med i morgon. Jag blev nöjd med resultatet och de känns speciella eftersom jag vunnit garnet.
Jag har lite små planer på att sticka en fuskpolo att ha till min dunjacka. Upptäckte nu när det var kallt att jag har många tunna schalar men ingen tjock.
I dag när jag träffade min arbetskompis så fick jag se fina mönstrade pulsvärmare i babyull. Mönstret hade hon hittat i Allers. Kanske de är ett framtida projekt.

1 kommentar:

stickveronica sa...

Det blir spännande att se kjolen! Kul att hitta till din blog! Hoppas vi ses på något stickcafé framöver.