söndag 30 november 2008

Advent

Tänk vad mycket man kan pyssla nu till jul. Vissa saker vill man göra, andra saker gör man för att det ska göras och alltid har gjorts samt andra saker man bör göra. Hemma hos mig pysslar vi gärna. Jag och sonen, vi gör det vi vill göra och när lusten faller på. Hoppas bara vi kan hålla ut med det och inte bli påverkade att tempot ute på stan.


I helgen har vi bakat pepparkakor och garnerat dem med kristyr. Dessutom har vi nästan ätit upp dom. Jättegoda!












I helgen har jag inte stickat så mycket men jag har tagit korten på västen och kjolen.











Lite stickat har det blivit på framstycket på Bohuströjan men sen tog nystanet slut och lusten till att nysta fanns inte. Kanske den kommer i morgon. Däremot har jag börjat på en vante med foder av förgarn. Mönstret har jag köpt hos Maria, Zick-Zack, och det är gjort av Barbro,
OS vinnaren i Sockstickning !!! Hon är inte bara duktig på att sticka, hon är en bra pedagog och inspiratör.








Inga kommentarer: