lördag 6 december 2008

Ja då har en vecka redan gått. Det är helt fantastiskt att tiden bara går av sig själv. Om man är en person med behov av sturktur och ordning måste det vara en fördel att tiden går av sig själv. Att den inte behöver styras och ställas. Däremot kanske det blir stressigt att den går så fort.
Själv har jag inget större behov av ordning och reda men givetvis behov av en viss struktur. Jag måste äta regelbundet och äta lagad mat, sova helst 8 timmar för att orka och må bra samt sticka vid ett flertal tillfällen per dag. Gärna med en kaffekopp vid sidan av.
Denna vecka hade jag förmånen att få besöka Maria på Zick-Zack och vara med på butikens stickcafé. Mycket trevligt som vanligt. Denna gången var LO-tidningen där och intervjuade och fotograferade oss alla men de var i första hand där för vår OS-medaljör BARBRO!! Hon hade även denna gång med sig ett antal vantar i olika mönster och färger. Jättefina!! Själv har jag en del garn och mönster till vantar som ligger i skåpet och väntar på att bli stickade så jag avstod från att köpa mer. Däremot hade jag tänkt köpa Kampes garn till en tröja som jag planerar att sticka framöver. Maria hade inte alla färger som jag tänkt mig så jag väntar ett tag till. Tröjan behöver inte stickas på en gång.

Under veckan har jag gjort färdiga ett par vantar och nästan gjort klart en dragspelskasper. Visar bild i morgon eller måndag. Fortsätter så sakta med Bohuströjan.

Inga kommentarer: