fredag 7 november 2008

Småpysslat

I går hade jag och min son det mysigt. Han var ledig från dagis och vi satt och myste framför en film, mitt på dagen. Han satt och ritade och jag fullföljde några av mina ofärdiga projekt. Kragen är virkad, två sjalar har fått fästa trådar och även min kjol. Nu ska jag bara köpa mer garn till kjolen. Det ska bli spännande att prova den klar. Mitt första "egen komponerade", med hjälp av en god vän och lite tips och gråa hår. Kanske detta tillsammans kan bli en kjol.

Jag har under eftermiddagen satt mig lite med Bohuströjan. Samtidigt har jag sneglat lite på mitt nya sockgarn samt en påse som mamma kom med. Påsen var fylld med lingarn, från en vän, samt lovikkagarn. Hon var på stickcafeét hos Maria i går på Zick-Zack. Skulle ha gått själv men valde att ta en tur på café med min son i stället. Det var mysigt det med. Jag räknar med att gå på stickcafé nästa vecka i stället. Under helgen har jag inga speciella planer. Vi får se om jag umgås med Bohusstickningen eller om lusten blir för stor att göra något nytt. Bohuströjan är ju mitt långtidsprojekt i alla fall.

Inga kommentarer: