onsdag 5 november 2008

Åter i Sverige!!

Ja sedan några dagar tillbaka är jag hemma igen. vi hade en enastående trevlig resa. Chauffören och guiden gjort de verkligen sitt jobb. Vi gjorde vårt också, som turister och gick gata upp och ner. Tittade in i kyrkor och diverse Parisiska sevärdheter. Jag åker gärna tillbaka igen. Vi hann tyvärr inte med att gå på alla gatorna och se alla sevärdheter. Vägen dit stickade jag på min kjol. Bild kommer senare för väl nere i Paris gick min kameratelefon sönder. Ska lämna in den under veckan. Kjolen tror jag blir bra, förutom att jag har fått vända på projektet. Upp blir ner och tvärt om. Håller nu på att virka kanten sedan är det dags för midjemudden. För att inte få ont av för mycket stickning varierade jag med att virka ett underlägg till min hund och att virka en brödkorg. Den invigde jag i går med att ha nybakat bröd i. Känner nu igen att det är så många projekt som bara har det lilla kvar. En kant här och där, några ofästa trådar och några fransar som inte satts dit. Sedan kommer all blockning. Som tur är har jag inte någon brådska men ibland känns det så ändå.
Det väntade en trevlig överraskning på mig när jag kom hem. Jag hade fått vinsten från socktävlingen som Solstickorna anordrade efter stickstämman i somras. Ett mönster på sockor i fyrtrådigt Opalgarn, ett nystan med Opals Harry Potter garn och strumpstickor 2,5 Knit Picks. Nu kliar det i fingrarna att få börja men som sagt jag har en del att göra klart först.

Inga kommentarer: