måndag 20 oktober 2008

Slut på garnet.

Jag fick ett samtal från en vän i dag som hade läst på bloggen att jag behövde mer garn till mitt virkning. Hon var själv på väg till aktuell affär för att fylla upp sitt garnförråd och erbjöd sig att köpa med till mig. Va omtäksamt! Jag såg riktigt framför mig hur jag skulle tillbringa sena kvällen med min virkning uppkrupen i soffan. På tv skulle det vara en bra film eller någon serie. En kopp te och några sockerskorpor (hembakade) på ett fat på soffbordet. När jag senare träffar henne utbrister hon VI HAR ETT PROBLEM!! Garnet vi virkar av är slut och de vet inte om/när det kommer in igen .
Tänk när jag nu var på gång med mitt nya virkprojekt som jag riktigt brann för är garnet slut i affären. Som tur är har vi vårt Paris stickprojekt som bara väntar på att få påbörjas. Vi åker på söndag!

Inga kommentarer: