tisdag 21 oktober 2008

Energilös

Tänk att vissa händelser kan tömma mig så på energi. Att bli ifråga satt när jag vet att jag inte har gjort något fel är ett sådant tillfälle. Jag blir helt nollställd och går helt på rutin. Har ingen aning om vad jag gjort eller vart jag lagt saker och ting. Den energireserv jag lyckats spara blir spårlöst försvunnen. Nu är det bara att börja spara på nytt igen. En gång i tiden hade jag ett förråd som nästan svämmade över. Jag hade många saker på gång samtidigt. Ett stort umgänge där jag allt för oftast var spindeln i nätet. Vissa händelser i mitt liv förändrade detta. Jag kan inte påstå att livet nu, är sämre än då, utan består mer av närvaro i tillvaron. Inte så mycket som jag skulle vilja men jag är nöjd. Nu är det bara att börja spara igen.

Inga kommentarer: