torsdag 9 oktober 2008

Vantarna är klara!




Översta bilden är mina barnvantar med hundar på. Jag har stickat dem i ett tvåtrådigt ullgarn. Ullgarnet har jag själv spunnit ihop. Mönstret kommer ifrån Barbros stickning: www.wermland.nu/stickning/.
Nu är även Vattenbärarvantarna klara! De är gjorda i Per Gynt garn och "prickarna=fodret" är gjorda i melerat förgarn. De är underbart sköna samt roliga att sticka. Visst är det lite pyssel att få dit prickarna men bara man gjort det några gånger är det inga problem. Prickarna längst ner är gröna och övergår i grått längre upp. Jag gjorde även tummen med gråa prickar.

Jag har haft så många projekt på gång och har nu börjat komma till avslut på de flesta. En tröja som jag blev klar med för några veckor sedan tyckte jag blev för stor. Nu visar det sig att jag missat ett avsnitt i slutet och inte gjort 6v runt kragen innan den virkade kanten. Så det är bara att göra om. Jag har även stickat bakstycket på min Bohuströja klar men den blev lite kort i modellen så jag måste ta upp även där. När jag ändå så gör det tänker jag göra om hela fast utan resårkant. Tror att den passar mig bättre utan fast med några räta varv istället. Så att den inte rullar upp sig. Jag tror den får bli min resestickning nu i helgen. För vart ska inte en Bohusstickning stickas om inte i Bohuslän!


Inga kommentarer: