måndag 18 januari 2010

Tiden går så fort! Helt plötsligt har jag gjort 75 inlägg i bloggen och det känns som om jag precis börjat blogga. Bloggandet har inte prioriterats speciellt mycket de senaste månaderna men jag återkommer med jämna mellanrum. Om någon läser denna helt ointressanta blogg vet jag inte men den har en plats i mitt hjärta.
Att tiden går fort känns både kul och skrämmande. Kul för att framtiden är helt oskriven och skrämmande för att sonen bara blir större och större. Samtidigt är det kul att se hans utveckling och formande av livet. Helt plötsligt kommer han väl att vara i målbrottet och första skäggstubben är på utväxt. Ska väl tillägga att han blir 7 år i år och att det är långt kvar till de ovanstående förändringarna. Men tiden går så fort. Får väl lägga ner mig i att vara i nuet och inte i framtiden!!
Ibland känner det som att tiden går sakta men då missar jag förmodligen nuet och allt vad det innebär. Borde söka nuet mer . För att göra det ska jag börja en kurs i "Mind fullnes" denna veckan. Att vara här och nu samt acceptans är de stora ledorden i kursen och jag ser verkligen framemot kvällen den börjar. Inte för att jag blir en annan människa men kanske kommer den att påverka mitt liv mer än jag tror. Kommer att gå dit med helt öppet sinne och suga i mig allt vad den kan ge.

Inga kommentarer: