lördag 9 januari 2010

Hej igen!

Nu är det nytt år och förhoppningsvis ett bra år! Jag har varit lite frånvarande det sista, vilket jag varit till och från det sista halvåret. Livet går vidare men pendlar likt en jojo. Ena dagen upp och andra ner i varierande fart och höjd.
Jag som tidigare aldrig gillat att sticka/virka två likadana äventyr har nu ett helt annat behov. Virkar en ena sjalen efter den andra. Varierar bara garn och färg. Undrar vad det står för! Dessutom har jag alltid varit förtjust i att ha mycket starka färger i min inredning. Nu vill jag ha så neutralt som möjligt. Tiderna förändras liksom jag.
Vid sidan av de virkade sjalarna har jag stickat en del sockor av diverse kvalité. Jag har inte ens suckat när jag börjat på den andra sockan eller nästa sockpar. Detta var något som jag ALLTID gjort tidigare. Ni som känner mig håller nog helt med!!
Detta nya år önskar jag innehåller en del besök på stickcaféer runt om i stan. Jag har ju inte besökt dessa under hösten utan valt att vara hemma och myst med min son i stället. Vilket jag gjort med stor glädje!!
Jag önskar också att året innehåller mycket sociala möten med kända och okända människor. Dessa önskningar kan jag faktiskt påverka en hel del själv och kommer med glädje att inleva. Jag ska börja i kväll med att träffa en ny bekantskap som jag känner kommer att följa mig i livet. Bara efter lite mailkontakt och en gemensam bekants ord känner vi båda, tror jag, en gemenskap. Kul att utvidga mitt "vänförråd". Ser framemot många möten!!

2 kommentarer:

Irene sa...

Lycka till Johanna och jag hoppas att vi ses på Stick o sy på tisdag!
Irene

Johanna sa...

Hej Irene!
Jag har sonen till veckan så jag kommer inte på tisdag. Trodde att jag skulle kunna delta men även denna gång krockar det med tiden med min son.
Hur går det med dig? Jag hade fullt upp inför jul men hade gärna viljat besöka dig. Kanske en annan gång. Skulle gärna träffa alla igen och sticka lite
Hälsa alla!
Kram Johanna