torsdag 12 november 2009

Kvällen är slut och det är dags att krypa i säng

Ja, dataspelskvällen är slut ssedan några timmar. Sonen är bara 6 år och kryper i säng före mig. Då vi fick besök blev inte dataspelandet så långvarit men han var nöjd. Jag med måste jag tillägga....
Till helgen bär det av till Göteborg med jobbet och ni som läst min blogg ett tag vet att jag och en jobbarkompis brukar sitta i bussen och påbörja en ny stickning tillsammans. Denna gång blir det en virkad sjal i mohair. Jag ska iväg i morgon och inskaffa garn och leta upp passande virknål. Blir att arbeta i kritvitt denna gång. Hoppas bara Stick & Sy har inne rätt garn annars får vi väl improvisera och komma på något nytt. Jag har med förra årets resestickning, kjolen, på en utställning i Skoghalls bibliotek. Har inte själv varit där än men räknar med att göra det till veckan. Utställningen pågår till 4 december har jag för mig så gå dit om ni har vägarna förbi.

Inga kommentarer: