onsdag 1 oktober 2008

Lyckliga slut

Ja då har det hänt igen. Äntligen hade jag hittat en bok som jag njöt av att läsa. Jag läste boken sakta och nästan läste varje rad två gånger för att den aldrig skulle ta slut. Den var så härlig och jag kände sån samhörighet med personernas intressen och tankar kring det. Ända till den sista fjärdedelen av boken. Då försvann den känslan och ersattes av rädsla och förtvivlan. Tårarna rann och jag till och med hoppade över några sidor för att få reda på hur det gick. (läste dem dock senare) Varför kunde inte denna härliga bok sluta lyckligt?! I och för sig så blev det ju ganska bra men måste verkligheten komma in i bokensvärld?!
Jag vet att verkligeheten ser olika ut för alla individer men varför just i denna bok? Det tar nog ett tag innan boken "släpper" mig och jag är redo för en ny. Jag önskar då att den har ett lyckligt slut.

Det har inte hänt så mycket på mina stickningar men de är ialla fall på gång. Fler formuleras i mina tankar. Jag hoppas att jag får tillfälle att besöka Maria på http://www.zickzack.se/ i morgon på stickcafé. Då vi ska sticka vantar som Barbro http://www.wermland.nu/stickning/%20gjortgjort mönster till.

Inga kommentarer: